Content; zelf maken
of uitbesteden?

Een brochure of website die bol staat van de taalfouten, we zien het nog steeds te vaak en het kan echt niet (meer)!

Eigenlijk valt alles wat u ziet op een website of in een gedrukte uiting onder content. Dat wil zeggen, alle tekst en beeld. Goede content spreekt de lezer aan. Dat wordt niet alleen bepaald door de inhoud, maar ook door het type tekst. Die kan bijvoorbeeld informatief en zakelijk zijn, of juist heel speels. Hetzelfde geldt voor de vormgeving. Welke weg wordt gekozen, hangt onder meer af van de boodschap en de doelgroep. En van het communicatiemiddel; een website vraagt een andere benadering dan een flyer of een uiting voor social media.

Kortom, goede content is niet alleen een leuk verhaaltje en een mooie foto die u met uw smartphone hebt gemaakt. Het geheel moet de lezer aanspreken en tegelijkertijd uw doel dienen.
Daarnaast is tekst op internet enorm belangrijk voor zoekmachines. Zonder goede teksten wordt u niet gevonden. En… gevonden worden is natuurlijk wat u wilt. 

Taalvoutjes! Het gebeurd ons allemaal :-)
Geld uitgeven aan het ontwerpen van een mooie gedrukte uiting of een prima geprogrammeerde website, is voor veel klanten vanzelfsprekend. Een mooie brochure of website is echter niets waard zonder effectieve tekst. 
"Die teksten maak ik zelf wel", dat is een veelgehoorde reactie van klanten. Klinkt logisch, zou u denken. Maar omdat de automatische spellingcontrole steken laat vallen (schrijven is een vak!), wemelt het van de schrijffouten, stijlfouten, taalfouten en grammaticale fouten. Zowel online als offline. En één foutieve letter kan al een wereld van verschil maken.

Zelf aan de slag of uitbesteden?
In bijna alle communicatie is tekst een belangrijk onderdeel. Een effectieve tekst schrijven is een vak apart. Rake woorden, content die wordt afgestemd op de lezer, de juiste hoeveelheid tekst, aanpassing op het gekozen medium, de juiste toon die past bij uw bedrijf, product of dienstverlening: het is professioneel maatwerk. Steeds met uw doel als uitgangspunt.

Bent u liever bezig met uw eigenlijke werk in plaats van parttime webmaster of gelegenheidsschrijver te zijn? Kost het maken van teksten u te veel tijd? Misschien is het dan toch beter het schrijven van teksten uit te besteden. Maar die keuze is natuurlijk aan u.

Toch uitbesteden?

Bent u geen tekstschrijver? Of kost schrijven u naast uw eigen werk eenvoudigweg te veel tijd en energie? Dan is het misschien een goed idee om het maken van uw content aan Mediamens over te laten.